CSS (سی اس اس) چیست؟

سی اس اس (CSS) که مخفف عبارت (Cascading Style Sheets) است، به طور خلاصه زبانی برای شکل دادن و تنظیم نحوه ی آرایش عناصر مختلف صفحات وب است.

به طور کلی در ابتدا با استفاده از زبان HTML محتوای صفحات وب پیکربندی شده و سپس با استفاده از CSS، به عناصر مختلف سبک دهی می شود. در نتیجه این کاملا اشتباه است اگر بگوییم که با اچ تی ام ال صفحات وب طراحی می شوند، چرا که HTML و CSS هر دو مکمل یکدیگر بوده و به کمک یکدیگر می توانند صفحات وب را نمایش بدهند.

یک مثال
معمولا هر صفحه ی وب اطلاعات مورد نیاز خودش را حداقل از دو فایل دریافت می کند که معمولا یکی از آن ها فایل .html بوده و دیگری .css می باشد. در صورتی که هر دوی این فایل ها سالم بوده و آسیبی ندیده باشند، صفحه ی مورد نظر به طور کامل و بدون نقص نمایش داده می شود. برای مثال سایت گوگل را در نظر می گیریم که به طور معمول اینگونه نمایش داده می شود:

این است گوگل!

حالا فرض کنیم که فایل .html بنا به هر دلیلی پاک شده باشد. در این صورت اصلا صفحه ی مورد نظر را نمی توان نمایش داد! خب در این مواقع معمولا اگر تنظیمات خاصی صورت نگرفته باشد، کاربران صفحه ای را ملاحظه خواهند کرد که پیغام خطای ۴۰۴ را نمایش می دهد.

اما در صورتی که فایل .css بنا به هر دلیلی پاک شده و یا آسیب دیده باشد، تمام محتوای صفحات وب یعنی نوشته ها و تصاویر نشان داده می شوند، منتها دقیقا هیچ کدام از عناصر سرجایشان نخواهند بود! مانند مثلا اگر در مورد همین سایت گوگل، اگر فایل .css آسیب ببیند، صفحه ی اول گوگل به شکل زیر نشان داده خواهد شد:

گوگل بدون سی اس اس

تصور کنید اگر فایل .css آسیب ببیند، چه اتفاقی برای گوگل و کاربرانش می افتد؟ مسلما نمی توان به درستی از آن استفاده کرد.

بنابر این در مواقع مشابه، به یاد داشته باشید که مشکل اعمال نشدن فایل سی اس اس است. البته در بیشتر مواقع که کاربران با موارد مشابهی از این قبیل مواجه می شوند، علت این است که اینترنت داخلی مشکل داشته و مثلا ممکن است به دلیل سرعت پایین، مرورگر نتوانسته باشد فایل .css مورد نظر را دریافت و بارگذاری کرده باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, | 17:2 | نویسنده : داوود |
  • یک نویسنده
  • فروش بک لینک انبوه